بهترین و موثر ترین روش های درمان و تقویت موی سر

ریزش مو یک چالش بی‌پایان برای اکثر افراد است. موی سر تاثیر مهمی در زیبایی و آراستگی ظاهری ما دارد. با این حال به خوبی می‌دانیم که مو عنصری بسیار آسیب‌پذیر بوده و نیاز به مراقبت خواهد داشت. با نگاهی به محیط اطراف خود به خوبی می‌توان از عوامل تهدید کننده‌ی سلامت موهای خود آگاه شویم؛ مشکلات ژنتیکی، عوامل محیطی، تنش‌های روحی، تغذیه‌ی نامناسب و بسیاری مسائل دیگر در رشد و سلامت موی سر موثر هستند. محققان معتقدند مشکلات روحی و تنش‌های عصبی به مراتب بیش از اختلالات ژنتیکی بر ریزش مو موثرند.

موثر-ترین-روش-درمان-موی-سر

ریزش مو ممکن است به خاطر مسائل ژنتیکی باشد یا به خاطر به برخی از بیماری‌ها و اختلالات ایجاد شود. به همین خاطر هر فردی که با مشکل ریزش مو دچار شود درمان آن با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. امروزه درمان و تقویت موی سر به روش های مختلفی انجام می شود، در ادامه به آن دسته از روش هایی که بیشتر موثر واقع شده اند می پردازیم.

مزوتراپی موی سر

یکی از راه کارهای درمانی ریزش موی سر مزوتراپی است. مزوتراپی به معنی رساندن مواد ضروری جهت رشد مو (ویتامین ها و میکرو المان های دیگر) و داروها از طریق تزریق مستقیم، درست در همان ناحیه که نیاز به درمان دارد است. مزوتراپی  میتواند به تنهایی یا با دیگر روش های درمان ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد و می تواند تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. داروهایی همراه با هورمون‌های محرک رشد مو در فولیکول‌ها برای استفاده در مزوتراپی فرموله شده‌اند و موجب می‌گردند تا میزان رشد مو و همچنین حجم مو پس از استفاده این ترکیبات در یک بازه زمانی مشخص افزایش پیدا کند.

مزوتراپی موی سر

کاندید مناسب مزوتراپی مو

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارند که از مزوتراپی می‌توان به عنوان راهی برای درمان آن‌ها استفاده کرد. برای مثال آلوپسی آندروژنی رایج‌ترین نوع ریزش مو است، یا ریزش مو بر اثر استرس فیزیکی یا روانی که از مزوتراپی برای درمان آنها استفاده می‌شود. همچنین بانوانی که پس از بارداری دچار مشکل ریزش مو می‌شوند؛ می‌توانند به راحتی با استفاده از مزوتراپی این مشکل را درمان کنند.

در کنار این موارد افرادی که به هر دلیلی در ساقه موی خود دچار مشکل شده‌اند و این قسمت از موی آن‌ها آسیب دیده است؛ می‌توانند از مزوتراپی به عنوان یک شیوه درمانی موثر استفاده کنند. این کار می‌تواند به حفظ سلامت فولیکول‌ها کمک کرده و رشد موها را تقویت کند.

افرادی که قصد کاشت مو دارند، یا موهای خود را کاشته‌اند می‌توانند از مزوتراپی برای بهبود خون‌رسانی به پوست سر و کمک به تقویت گرافت‌های کاشته شده استفاده کند. و در نهایت همه کسانی که به هر دلیلی رشد موی کندی دارند یا سرعت رشد مو در آن‌ها کم شده است؛ می‌توانند از مزوتراپی برای تقویت رشد موها استفاده کنند.

پی آر پی موی سر (PRP)

 پی ار پی (PRP) حروف اختصاری Platelet-rich plasma به معنی پلاسمای غنی از پلاکت می باشد. پی آر پی شیوه ای بنیادی است و از اوایل دهۀ 90 در رشته های مختلف پزشکی استفاده شده است، این روش بعدها وارد صنعت زیبایی شد.

 خون بدن از دو بخش کلی تشکیل شده است: هماتوکریت، پلاسما. پلاسما بخش مایع خون است، این ماده عمدتاً از آب و پروتئین تشکیل شده است و محیطی را برای گردش گلبول های قرمز خون ، گلبول های سفید و پلاکت ها در بدن فراهم می کند.فعال سازی پلاکت ها نقش کلیدی در روند طبیعی بهبود آسیب بافتی دارد. روش پی ار پی مبتنی بر دریافت این پلاسمای غنی از پلاکت از جریان خون می باشد که سال ها به منظور درمان بیماری های اسکلتی عضلانی استفاده می شده است.

پی آر پی موی سر

پلاسمای غنی از پلاکت، به دو روش تزریق به پوست سر یا میکرونیدلینگ تزریق می‌شود تا به انتهای فولیکول مو برسد، تا یک جمعیت تخصصی از سلول‌ها به نام سلول‌های پاپیلای پوستی را تحریک کنند، که نقش مهمی در رشد مو دارند.اخیراً، روش پی ار پی به عنوان یک راه حل امیدوار کننده برای یکی از چالش برانگیزترین مشکلات درماتولوژی “ریزش مو” مورد توجه قرار گرفته است.

فیلر موی سر

استفاده از فیلر مو راه جدیدتر و مفیدتری برای درمان ریزش مو ، تقویت ریشه مو و تحریک فولیکول های مو برای تغذیه بیشتر مو است و می تواند پیشنهاد خوبی برای احیای مو باشد.برای افرادی که نوع شدید تری از ریزش مو ، آلوپسی (غیر اسکار)،  ریزش مو یا موهای ضعیف و نازک دارند فیلر مو توصیه میشود. فیلرها در واقع پرکننده کانال مو هستند، فیلر به وسیله سوزن های خیلی ریز و توسط پزشک متخصص به زیر پوست سر تزریق می شود. بلافاصله پس از تزریق فیلر مو به زیر پوست مواد و محتویات آن آزاد می‌شوند و به سرعت سلول های پوست و مو را تقویت می‌کنند.

فیلر موی سر

تزریق فیلر مو از مرگ سلولی جلوگیری کرده و موجب حفظ سلامت مو می‌شود و به این ترتیب است که بعد از تزریق فیلر مو ، ریزش غیر طبیعی مو قطع می‌شود. همچنین فیلر موجب شادابی و سلامت هرچه بیشتر موها می شود.احیای سلول های پوست سر موجب بهبود گردش خون شده و مواد لازم برای تغذیه فولیکول ها را تامین می‌کند. در نتیجه تزریق فیلر مو فولیکول ها را تحریک کرده و سرعت رشد آن ها افزایش می یابد. معمولا برای دیدن نتیجه کار حداقل ۲ هفته زمان نیاز است.

هموراه به یاد داشته باشید که درمان و تقویت موی سر راهکاری بعد از شروع ریزش موی سر می باشد اما با داشتن روتین ها و رژیم های سالم غذایی و همچنین سلامت روان می توانید قبل از رسیدن به این مرحله جلوی این مشکل را بگیرد حتی در موارد موروثی نیز شدت و ضعف این موضوع موثراست.