چند راز بزرگ در مورد جراحی لیفت صورت با نخ که جراحان به شما نمی گویند

جالب است بدانید خیلی ازمردم کره  لیفت با نخ انجام میدهند . لیفت با نخ درکشور کره بسیار ارزان است و چون خودشان تولید میکنند ، اگر بارها لیفت با نخ انجام بدهند برایشان اقتصادی تر است مانند کشور ایران که بنزین از آب معدنی برای مردمش ارزان تر است .برخلاف مردم کره در ایران  خیلی از افراد بعد از جراحی لیفت با نخ انتظار تغییرات زیادی در صورتشان دارند و همچنین خواهان  ماندگاری طولانی این جراحی هستند ما در این مقاله به شما اثبات میکنیم که لیفت با نخ برای شما مناسب یا صرفه اقتصادی دارد یا خیر ؟ شاید با خواندن این مقاله تصمیم شما در مورد لیفت با نخ عوض شود و تصمیم به جراحی لیفت بگیرید.

 

در ارتباط با لیفت صورت با نخ چه می دانید؟

امروز می خواهیم جراحی لیفت با نخ را با عمل لیفت  مقایسه کنیم. در واقع جراحی لیفت با نخ برای اولین بار در کشور کره ابداع شد. نخ هایی که  در این جراحی از آن ها استفاده می شود مانند سیم خاردارهاییست که داخل بافت صورت گیر میدهند و به صورت بالا پوست را می کشند. مبنای کار لیفت صورت این است که بافتهای نرم صورت را که با افزایش سن به صورت شل و آویزان در آمده اند و از محل خود به قسمتهای پایین تر صورت حرکت کرده اند را به محل اولیه خود برگرداند.

حال سوال این است که نخ لیفت چگونه می تواند این عمل را انجام دهد؟

اگر از نزدیک و با بزرگنمایی به نخ لیفت نگاه کنیم، نماهای زیر را می بینیم

نخ لیفت

همانطور که مشاهده می شود، این نخها زائده های متعدد کوچکی دارند که در جهات مختلف از محور اصل نخ خارج شده اند. زمانی که این نخ ها را در پوست کار می گذاریم، این زوائد به درون بافتهای اطراف می روند و تا حدی می توانند در آن بافت مستحکم شوند. با کشیدن و وصل کردن انتهای محور این نخها به قسمتهای بالاتر صورت، می توان بافتهای شل و آویزان را به سمت محلهای قبلی شان حرکت داد و به این ترتیب لیفتینگ صورت انجام میگیرد.

لیفت با نخ چقدر توانمند است و تا چه مدت می تواند موثر باشد؟

تمامی نخهایی که برای لیفت استفاده می شوند، از نوع نخهای جذبی هستند و تقریبا به طور متوسط بین 6 تا 12 ماه جذب می شوند. با توجه به همین نکته متوجه می شویم که لیفت با نخ اثری موقتی دارد و اگر شما نتایج طولانی تری را بخواهید لازم است مجددا تحت لیفت با نخ قرار گیرید و یا از روش ماندگارتری است استفاده کنید. لازم به توضیح است که با گذشت زمان ( مثلا 3 ماه) بخشی از نخ جذب می شود و ما انتظار داریم به دلیل ضعیف شدن نخها، تا حدودی اثر لیفت کاهش یابد.

از سوی دیگر زوائد جدا شده از محور اصلی نخ، تا حد مشخصی می تواند نیروی فشار و کشش را تحمل کند و نیروهای بیشتر باعث خم شدن و تغییر شکل آن می شود، لذا در مواردی که افتادگی بافتهای صورت زیاد و شدید باشد، روش لیفت با نخ پاسخگو نیست. به طور کلی می توان چنین گفت که لیفت با نخ برای لیفتهای خفیف و گاهی متوسط جوابگو است

لیفت با نخ (لیفت صورت با نخ) چه مزیتهایی دارد؟

به دلیل راحتی کار، لیفت با نخ به صورت سرپایی در مطب قابل انجام است. این حالت بویژه برای کسانی که می خواهند بدون جراحی، جوانی صورت را دوباره تجربه کنند مفید است.

از سوی دیگر برای لیفت با نخ، تنها چند سوراخ یا برش کوچک که نیاز با بخیه هم ندارد کافی است. لذا هیچ نگرانی در مورد جای بخیه وجود ندارد.

در لیفت با نخ، محل وارد شدن و قرار گیری نخها، در بافتهای زیر پوستی و سطحی است. این لایه سطحی اعصاب مهمی ندارد و لذا خطر آسیب به اعصاب حسی و حرکتی صورت تقریبا وجود ندارد. در افرادی که نگران عوارض جراحی هستند این موضوع بسیار اطمینان بخش است.

احتمال عوارضی مانند عفونت، خونمردگی و در لیفت با نخ بسیار پایین است و اگر عوارضی مانند غیر قرینگی در لیفت با نخ ایجاد شود، در بسیاری از اوقات می توان نخ را خارج نمود و یا با قطع کردن نخ در قسمتهای خاصی از طول مسیرش، اثر لیفت کنندگی آن را از بین برد.

لیفت با نخ (لیفت صورت با نخ) در چه افرادی موثر است و به کار می رود؟

به دلیل اینکه لیفت با نخ قادر است بافتها را در حد چند میلیمتر جابه جا کند، این کار برای کسانی که افتادگی صورتشان چندان زیاد نیست (بیشتر در سنین 25 تا 45 سال) کاربرد دارد. در سنین بالاتر و در افرادی که افتادگی صورتشان شدیدتر است، لیفت با نخ قدرت کمی از خود نشان می دهد و نتیجه آن کمتر از جراحی است.

در لیفت صورت با نخ انتظار داریم اثر لیفت چه زمانی خود را نشان دهد؟

به دلیل اینکه مکانیسم اصلی لیفت با نخ، درگیر شدن زوائد نخ با بافت های اطراف است و در همان زمان، انتهای نخ را به بافتهای مستحکم ثابت می کنیم، نتیجه لیفت با نخ در همان جلسه و به صورت فوری باید دیده شود. هر چند بعدها در اطراف نخ، کمی بافت فیبروز ایجاد می شود، ولی این بافت فیبروز و کلاژنهای ساخته شده در حدی نیستند که بعدها تغییرات بیشتری را نشان دهند.

معایب لیفت صورت با نخ چیست؟ موقتی بودن نتیجه لیفت یکی از ایرادهای این روش است که با کارگذاری مجدد نخهای جدید می توان جوانسازی و لیفت صورت را تجدید نمودبه دلیل اینکه هر ساله نیاز به تجدید لیفت وجود دارد و هر بار باید به همان میزان قبلی و یا بیشتر از قبل ( با توجه به تورم سالانه) هزینه کرد، این روش در طولانی مدت بسیار گرانتر از لیفت با روش جراحی استدر افراد مسنی که افتادگی صورت شدیدی دارند، این روش چندان تغییری ایجاد نمی کند و اغلب بیماران این دسته رضایت کمتری دارنددر لیفت با نخ به دلیل اینکه پوست اضافه برداشته نمی شود، هیچگونه تغییری در چین و چروکهای پوستی دیده نمی شود و مناسب افرادی که چینهای پوستی زیادی دارند، نیست.

جراحی لیفت با نخ برای چه کسانی مناسب نیست ؟

از آنجا که میدانیم  هر جراحی ممکن است یکسری مزایا و یکسری معایب را  داشته باشد. مزیت فوق العاده ای که لیفت نخ دارد  این است که این جراحی سر پایی انجام میشود و نیاز به بیهوشی و بستری شدن  در بیمارستان  ندارد همچنین به نکته بسیار مهم دیگری که بخواهیم به آن اشاره کنیم اینست که عوارض زیادی ندارد  و تقریبا درصد اینکه افراد عفونت کنند. احتمال آن نزدیک به صفر می باشد مگر اینکه  تیکه ای از نخ بیرون بیاید   و اینکه جراحان باید کلا نخ ها را از صورت در بیاورند و یا اینکه آن عفونت ها را از بین ببرند .

نا گفته نماند که لیفت با نخ نیز ممکن است باعث ایجاد غیر قرینگی شود.این عوامل باعث شده که ریسک کمی داشته باشد و خیلی از جراحان  عمومی نیز می توانند این جراحی را انجام دهند اما چه بهتر اینکه آن  پزشک دید زیبا شناسی و هنری نیز داشته باشد .مسلما  هر پزشکی شاید برای آسانی کار این روش را به هرکسی پیشنهاد کند اما باید در نظر داشت که این جراحی  مناسب برای همه افراد نمی باشد.

لیفت با نخ برای افرادی که سن زیادی ندارند  و افتادگی پوست و غبغب در آنها به شدت نیست  یا افرادی  که فوبیا و ترس  نسبت به جراحی و بیهوشی عمل دارند یا اینکه به هر دلیلی  اجازه بیهوشی ندارند  و یا بیماری خاصی دارند  و … نداشته باشند  میتوانند کاندید مناسب برای  لیفت با نخ باشند. لیفت با نخ  به این معنی نیست که تمام نیاز هایشان را بر طرف میکند  به علت اینکه راه دیگری ندارند و مجبور می باشد.

چه سنی برای لیفت با نخ مناسب می باشد؟

در جواب این سوال باید گفت که همه ما میدانیم عمل جراحی لیفت برای سنین 35 سال به بالا انجام می شود. لیفت با نخ برای کسانی که جوان هستند مناسب می باشد.برای مثال جوانی که 25 سال سن دارد و دوست دارد گونه هایش را به سمت بالا کشیده شود،  لیفت با نخ برای او مناسب است ولی کسانی که سن آنها بیشتر میباشد  و افتادگی صورت آنها همراه با شل شدن و آویزان بودن پوست می باشد.

این افتادگی بسیار شدید است قطعا نباید انتظار داشت که با  لیفت با نخ جواب بگیرند و چون پوست اضافه دارند و لیفت با نخ آن پوست ها را از بین نمیبرد در صورتی که در جراحی لیفت این مشکل بر طرف می شود،لیفت با نخ قدرت  اینکه پوست ها را بکشد به سمت بالا ندارد. نخ ها قدرت اینکه  پوست های شل و آویزان را که مقداری هم سنگین می باشند  ندارد .

 مقایسه هزینه لیفت با نخ و جراحی لیفت صورت

اگر لیفت با نخ  تنها یک بار انجام شود  ممکن است یک چهارم هزینه لیفت با جراحی شود  اما مسئله این  است که به این جا ختم نمیشود.نخ هایی که برای  این لیفت استفاده میشود جذبی می باشند و از همان روز اول مولکول های بدن سعی بر جذب  این نخ دارند و با توجه به دیگر مقالاتی که خوانده ایم که نوشته شده ماندگاری تا یکسال یا شش ماه میباشد را میتوانیم نقض کنیم و واقعیت ندارد.

به عبارتی باید هر شش ماه یکبار باید لیفت با نخ تمدید شود. به علت اینکه بدن افراد با یکدیگر فرق دارد و شاید آن نخ صرفا بتواند تا 3 ماه آن پوست ها را تحمل کند  نخ ها بعد از سه ماه یا 4 ماه خیلی ضعیف شده اند و انتظار داریم بعد از سه ماه این نخ از بین رفته باشد ، کلاژن  هایی که نخ ها ایجاد کردند  خیلی ضعیف هستند و ممکن است بعد از مدتی از بین بروند.

اگر هزینه برای شما خیلی مهم هست بدانید که لیفت با نخ برای شما مناسب نیست و باید هر شش ماه یکبار آن را ترمیم کنیدو هزینه زیادی را باید مرتب شارژش کنید، ولی اگر فقط یکبار میخواهید این عمل را انجام بدهید، جراحی لیفت مناسب تر از  لیفت با نخ می باشد.

در خیلی از سایت ها درباره ی دو مورد خیلی تاکیید دارند که لیفت با نخ دو اثر دارد :

مورد اول :  اینکه  خودنخ باعث کشش عضلات و پوست صورت می شود

و مورد دوم :  این نخ ها در زیر پوست قابل رویت نمی باشند. زمانی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرایند کلاژن سازی طبیعی پوست و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن فعال تر می شود وبافت های کلاژنی  باعث لیفت می شوند و باز هم اثرشان تا یکسال ماندگار است .

اما این دو مورد واقعیت ندارد . درست است که بافت کلاژنی دور نخ  ایجاد می شود منتها این کلاژن ها مقدارش کم هست و نخ ضعیف شده است از طرفی بافت کلاژنی  راحت دیده می شوند و بسیار ضعیف هستند و بعد از مدتی هم از بین می رود.

آیا لیفت صورت با نخ در ایران به اندازه دیگر کشورهای جهان طرفدار دارد یا خیر؟

تجربه  به ما ثابت کرده است مراجعینی که ازخارج کشور متقاضی جراحی ها ی زیبایی هستند خواهان تغییرات کم و طبیعی  می باشند.کاملا برعکس ایرانیان که مراجعین خواهان تغییرات خیلی زیادی در صورت خود می باشند .

افرادی که خواهان تغییر  ساختار صورتشان هستند ممکن هست که  جواب نگیرند .کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند (برای مثال مردم کره ) دیرتر از ایرانی ها  پیر می شوند و ناودان اشکی آنها  به خاطر ژنتیکشان   با بافت های چربی پر میباشد. گودی زیر چشم در آنها خیلی کم دیده میشود و گونه های خیلی برجسته تری دارند.

همچنین تغذیه مناسب و  نداشتن استرس به آنها در این زمینه خیلی کمک میکند و صورتشان جوانتر و عمر آنها نیز بیشتر می باشد و خواسته هایشان  کاملا فرق دارد .در کشور کره جراحی  پلک بسیار طرفدار دارد  یا بینی هایشان قوز ندارد و جراحی هایی مثل راینو پلاستی   که در کشور ما طرفدار دارد ، در کشور آنها چنین جراحی هایی را ندارند .

بلکه آنها خواستار بینی های بزرگتر هستند. دقیقا برعکس ایرانی ها  که خواهان بینی های کوچک می باشند ، آنها خیلی علاقه مند هستند که چشمهایشان را مانند غربی ها یا ایرانی ها  کنند و میشه گفت بیشترین عملشان جراحی پلک می باشد.از طرفی چون صورتهایشان جوان تر است به جراحی کمتر نیاز دارند .

یکسری زیبایی هایی آنها دارند که از دید ما واقعا زیبایی نیست برای مثال خواهان یکسری تغییرات  در نرمه و لاله گوش هستند برای مثال نرمه گوش را به قدری بزرگ میکنند که یک حلقه ای در گوششان ایجاد میکنند  که  حالت خوشایندی برای ما ایرانی ها ندارد .

به  خاطر همین تفاوت سلیقه ها و البته هزینه ها ( نخ لیفت به علت اینکه تولید کشورشان است بسیار ارزان تر می باشد ) در کشور کره لیفت با نخ بسیار طرفدار دارد.البته مجددا تاکید داریم که لیفت با نخ برای جوانان را توصیه میکنیم و از دیدگاه تیم لمون کلینیک  برای افراد زیر 35 سال مناسب می باشد.

 نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این هست که :

در صورتیکه  دستکاری هایی متعددی داشتید  مانند  تزریق ژل پاژ    و خواهان لیفت با نخ هستید  حتما حتما باید جراحی  تخلیه ژل را انجام دهید  جراحی لیفت را میتوانید انجام دهید  و مشکلی ندارد ولی برای لیفت با نخ حتما  باید تخلیه ژل را انجام دهید به این علت که درصد  ریسک عفونت نخ ها و همچنین ژل  خیلی بالا می باشد و دچار دردسر خواهید شد و عوارضی مانند غیر قرینگی را نیز بیشتر خواهد کرد.

مزیت های جراحی لیفت صورت نسبت به لیفت صورت با نخ چیست ؟

  1. برداشته شدن پوست های اضافه و شل و همچنین از بین رفتن چین های صورت .
  2. ماندگاری بالا و دائمی بودن جراحی لیفت ( اگر شما جراحی لیفت را انجام دهید نسبت به همسن و سالهای خودتان 10 الی 15 سال جوانتر هستید  حتی بعد از گذشت چند سال این حالت ماندگار و دائمی می باشد.)
  3. در جراحی لیفت با صورت شما میتوانید تغییراتی مانند کم کردن حجم صورت یا جابه جایی چربی ها مانند  تخلیه چربی بوکال یا  تخلیه چربی های غبغب و استفاده کردن هما ن چربی ها در برجسته سازی گونه  انجام دهید در  صورتیکه در  لیفت با نخ  نمیتوانیم چنین کار هایی را انجام دهیم .
  4. لیفت با نخ نسبت با لیفت صورت  قدرت بسیار کمی دارد .بالاترین قدرت در جراحی صورت   جراحی لیفت می باشد.به علت اینکه لیفت با نخ  روی بافت های عمقی خیلی اثر نمی گذارد.

نتیجه گیری :

در این مقاله متوجه شدیم که لیفت با نخ مناسب  برای همه ی افراد نیست . و چه کسانی میتوانند کاندید مناسبی برای لیفت با نخ باشند و عموما لیفت نخ را  چه از لحاظ هزینه و چه از نظر دائمی بودن آن توصیه نمی کنیم . لمون کلینیک لیفت با نخ را انجام نمی دهد اما برای جوانانی که خواهان تغییرات میباشند (زیر 35 سال)  توصیه می کند .امیدوارم این مقاله نظر شما را جلب کرده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.